Lapsepõlves on meile kõigile õpetatud, et ei tohi hilineda, laiselda ega ebaviisakalt käituda. Nii mõndagi sellest oleme päris hästi omandanud, üht-teist veidi unustanud. Tuletame siis veelkord meelde, millised harjumused võivad meie karjäärile hukatuslikuks saada.
Tööajal muude asjadega tegelemine
Mõnes firmas jälgitakse rangelt, millal töötajad alustavad ja lõpetavad tööpäeva, teistes jälle ei olda selles suhtes nii pedantsed. Kui Teil on vedanud ja Te töötate firmas, kus ei tehta suurt probleemi 10-minutilisest või isegi pooletunnisest hilinemisest ja lahkumisest enne tööpäeva lõppu, ärge sellest siiski harjumust tehke. Kui Te pidevalt hilinete ja enne teisi ära jooksete, siis on Teie, kui usaldusväärse ja tõsise töötaja reputatsioon ohus.
Pidev oponeerimine
Kui olete kindel, et Teie ettepanekud on ratsionaalsed ja paremad, siis ei ole vaja karta diskussiooni kõrgemalseisvate töötajatega, tuleb esitada oma
ettepanekud. Kuid kui Te aga püüate pidevalt kolleege veenda, et ainult Teie ideed ja ettepanekud on parimad ja teiste arvamused ei vääri üldse tähelepanu, siis vaevalt see Teie väärtust kolleegide silmis tõstab. Kui Te pidevalt vaidlete, siis omandate varsti rahulolematu inimese maine ja ainuüksi Teie nime mainimisel hakkab kolleegidel pea valutama.
Tähelepanematus
Ametikirjade koostamisel püüdke vältida grammatika- ja kirjavigu. Teie võite neid mitte märgata, kuid teistele hakkavad nad kohe silma. Eriti tähelepanelik tuleb olla elektronkirjade puhul. El.post on juba ammu osa meie igapäevasest elust, seda saadetakse-saadakse päeva jooksul väga palju ja vead on kerged tulema. Seetõttu olge aadresside kirjutamisel väga tähelepanelik. Vale kiri valel aadressil - ja Teie karjäär võib kiiresti lõppeda.
Harjumus jätta kõik viimasele hetkele
Muidugi on raske end kätte võtta ja hakata tegelema projektiga, mille üleandmistähtaeg on veel kaugel. Kuid kui Te pidevalt lükkate oma tööülesanded tuleviku peale, ei jää Teil aega ootamatult üleskerkivate probleemide lahendamiseks ning kiirustades tekitate enda ümber pidevalt närvilise õhkkonna, eriti, kui Teil peaks veel ka kolleegide abi minema. Sama kehtib ka siis, kui annate tööüleandeid oma alluvatele. Hoolitsege, et neil oleks küllalt aega üleannete täitmiseks. Täiesti lubamatu on olukord, kus alluvad peavad kiirustama ainult seetõttu, et Teie neid õigel ajal ei teavitanud. Tekib täiesti õigustatud küsimus – miks Teie, kui juhtiv töötaja, ei suuda tekkida võivaid probleeme ette näha ja nendega arvestada.
Sobimatu riietus
Kui firmas on ranged nõuded riietumisstiili osas, siis ei olegi neid nii raske täita. Nii Teie kui ka juhtivad töötajad teavad, millises riietuses sobib büroosse ilmuda ja millises mitte. Kui aga konkreetseid ettekirjutusi ei ole ja riietus on vaba, siis see veel ei tähenda, et võite tööle ilmuda ükskõik milles. Igal juhul on soovitav oma fantaasialendu piirata. Kui soovite, et Teid peetaks arvestatavaks spetsialistiks, siis kindlasti ei sobi soliidse firma kontorisse ilmuda rebenenud teksastes või dekolteeritud ja sätendavas õhtukleidis.
Eraldumine
Töötades kollektiivis, ärge eraldage end kolleegidest. Kui Te ei osale büroo igapäevastes tegemistes, siis võite jääda firmas märkamatuks. Muidugi olenevalt iseloomust, on võib-olla raske olla alati eestvedaja ja seltskonna hing, kuid seda polegi vaja. Kuid kui Te ei suhtle kolleegidega, siis võite muutuda “nähtamatuks”, keda keegi mitte kunagi meeldegi ei tuleta.
Harjumus pidevalt hilineda
Kui Te pidevalt jõuate tööle viimasena, hilinete koosolekutele ja üritustele, siis jääb Teist mulje kui mitte eriti kohusetundlikust inimesest, kes ei oska oma aega ratsionaalselt kasutada. Püüdke sellisest harjumusest kiiresti vabaneda. Karjäärile ei ole midagi hukutavamat kui ebausaldusväärse ja mittekohusetundliku inimese reputatsioon.
Discuss